دانلود منابع پایان نامه درباره بررسی اثرات آمیخته بازاریابی سبز بر ارزش ویژه برند ... |
RMR
RMSEA
AGFI
GFI
CFI
NFI
IFI
نتیجه
۰۲۶٫
۰۶۴٫
۹۵۰٫
۹۹۰٫
۹۹۱٫
۹۸۲٫
۹۹۱٫
۴-۴ تحلیل مسیر:
تحلیل مسیر که برای نخستین بار از سوی سوول رایت توسعه یافت گسترش روشهای رگرسیون و در حقیقت، کاربرد رگرسیون چند متغیری در ارتباط با تدوین بارز مدلهای علی است. هدف آن به دست دادن برآوردهای کمی روابط علی بین مجموعه ای از متغیرهاست. روابط بین متغیرها در یک جهت جریان مییابد و به عنوان مسیرهای متمایزی در نظر گرفته می شود. مفاهیم تحلیل مسیر در بهترین صورت از طریق ویژگی عمده آن یعنی نمودار مسیر که پیوندهای علی احتمالی بین متغیرها را آشکار میسازد، تبیین می شود.
۴-۴-۱ مدل تحلیل مسیر
نمودار (۴-۱۰) مدل تحلیل مسیر
در نمودار (۴-۱۰) ضریب رگرسیونی عناصر آمیخته بازاریابی سبز(محصول سبز، قیمت سبز، ترفیع سبز و توزیع سبز) بر تبلیغات دهان به دهان به ترتیب برابر با ۳۸/۰، ۱۳/۰، ۱۵/۰ و ۲۶/۰ و همچنین ضریب رگرسیونی عناصر آمیخته بازاریابی سبز(محصول سبز، قیمت سبز، تبلیغ سبز و توزیع سبز) بر ارزش ویژه برند به ترتیب برابر با ۱۶/۰، ۲۳/۰، ۲۱/۰ و ۲۳/۰ و ضریب رگرسیونی تبلیغات دهان به دهان بر ارزش ویژه برند برابر با ۲۴/۰ میباشد که ضرایب تاثیر آنها مورد تأیید قرار گرفت. ۵۲/۰ خطای ساختاری متغیر وابسته تبلیغات دهان به دهان، ۰۶/۰ خطای ساختاری متغیر وابسته ارزش ویژه برند می باشد.
برای مدل پژوهش چون سطح مقدار کای مربع(CMIN/DF) برابر ۱۲۷/۰ از ۳ کمتر است، و با توجه به بزرگتر بودن سطح تحت پوشش آماره کای مربع(۷۲۱/۰) از مقدار ۵ درصد، میتوان نتیجه گرفت که مدل از حیث مقدار کای مربع و سطح تحت پوشش آن از انطباق قابل قبولی برخوردار میباشد.
۴-۴-۲ شاخص های برازش مدل
برازش مدل: برای براورد مدل از روش حداکثر احتمال و به منظور بررسی برازش مدل از شاخص های برازش تطبیقی(CFI) ، شاخص برازش نموی(IFI)، شاخص برازش نیکوی(GFI)، شاخص برازش هنجار شده(NFI)، خطای ریشه مجذور میانگین تقریبی(RMSEA) و باقیمانده مجذور میانگین استاندارد(RMR) استفاده شد.
جدول ۴-۲۲ شاخص برازش مدل
شاخص برازش
مقدار
مقادیر استاندارد
CFI
۹۹۷/۰
بزرگتراز۹/۰ قابل قبول
IFI
۹۹۷/۰
هر چه به یک نزدیکتر باشد مطلوب است
GFI
۹۹۶/۰
بزرگتر از ۸/۰ قابل قبول
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1400-08-22] [ 02:35:00 ب.ظ ]
|