RMR

 

RMSEA

 

AGFI

 

GFI

 

CFI

 

NFI

 

IFI

 

 

 

نتیجه

 

۰۲۶٫

 

۰۶۴٫

 

۹۵۰٫

 

۹۹۰٫

 

۹۹۱٫

 

۹۸۲٫

 

۹۹۱٫

 

 

 

۴-۴ تحلیل مسیر:
تحلیل مسیر که برای نخستین بار از سوی سوول رایت توسعه یافت گسترش روش­های رگرسیون و در حقیقت، کاربرد رگرسیون چند متغیری در ارتباط با تدوین بارز مدل­های علی است. هدف آن به دست دادن برآوردهای کمی روابط علی بین مجموعه ­ای از متغیرهاست. روابط بین متغیرها در یک جهت جریان می­یابد و به عنوان مسیرهای متمایزی در نظر گرفته می­ شود. مفاهیم تحلیل مسیر در بهترین صورت از طریق ویژگی عمده آن یعنی نمودار مسیر که پیوندهای علی احتمالی بین متغیرها را آشکار می­سازد، تبیین می­ شود.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
۴-۴-۱ مدل تحلیل مسیر
نمودار (۴-۱۰) مدل تحلیل مسیر
در نمودار (۴-۱۰) ضریب رگرسیونی عناصر آمیخته بازاریابی سبز(محصول سبز، قیمت سبز، ترفیع سبز و توزیع سبز) بر تبلیغات دهان به دهان به ترتیب برابر با ۳۸/۰، ۱۳/۰، ۱۵/۰ و ۲۶/۰ و همچنین ضریب رگرسیونی عناصر آمیخته بازاریابی سبز(محصول سبز، قیمت سبز، تبلیغ سبز و توزیع سبز) بر ارزش ویژه برند به ترتیب برابر با ۱۶/۰، ۲۳/۰، ۲۱/۰ و ۲۳/۰ و ضریب رگرسیونی تبلیغات دهان به دهان بر ارزش ویژه برند برابر با ۲۴/۰ می­باشد که ضرایب تاثیر آن­ها مورد تأیید قرار گرفت. ۵۲/۰ خطای ساختاری متغیر وابسته تبلیغات دهان به دهان، ۰۶/۰ خطای ساختاری متغیر وابسته ارزش ویژه برند می باشد.
برای مدل پژوهش چون سطح مقدار کای مربع(CMIN/DF) برابر ۱۲۷/۰ از ۳ کمتر است، و با توجه به بزرگ­تر بودن سطح تحت پوشش آماره کای مربع(۷۲۱/۰) از مقدار ۵ درصد، می­توان نتیجه گرفت که مدل از حیث مقدار کای مربع و سطح تحت پوشش آن از انطباق قابل قبولی برخوردار می­باشد.
۴-۴-۲ شاخص­ های برازش مدل
برازش مدل: برای براورد مدل از روش حداکثر احتمال و به منظور بررسی برازش مدل از شاخص های برازش تطبیقی(CFI) ، شاخص برازش نموی(IFI)، شاخص برازش نیکوی(GFI)، شاخص برازش هنجار شده(NFI)، خطای ریشه مجذور میانگین تقریبی(RMSEA) و باقیمانده مجذور میانگین استاندارد(RMR) استفاده شد.
جدول ۴-۲۲ شاخص برازش مدل

 

 

شاخص برازش

 

مقدار

 

مقادیر استاندارد

 

 

 

CFI

 

۹۹۷/۰

 

بزرگتراز۹/۰ قابل قبول

 

 

 

IFI

 

۹۹۷/۰

 

هر چه به یک نزدیک­تر باشد مطلوب است

 

 

 

GFI

 

۹۹۶/۰

 

بزرگ­تر از ۸/۰ قابل قبول

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...