-

 

 

 

۵-۵ نتیجه­ آزمون فرضیه سوم پژوهش
فرضیه سوم این پژوهش بیان می­دارد که اثر منفی کیفیت گزارشگری بر آثار سیاست های تقسیم سود، در شرکت­های در حال رشد نسبت به دیگر شرکت­ها قوی تر است برای آزمون فرضیه سوم نیز از دو مدل استفاده می­ شود در مدل شرکت­های با رشد بالا بررسی سطح معناداری آماره t هر یک از متغیرها نشان می­دهد که کیفیت گزارشگری باعث نمی شود که اثر منفی تقسیم سود کاهش یابد به عبارتی هیچ رابطه معنی داری وجود ندارد.به عبارتی دیگر فرضیه صفر رد نمی شود . فرضیه مقابل نیز رد می شود.
پایان نامه - مقاله - پروژه
در مورد متغیرهای کنترلی لازم به ذکر است که از بین دوازده متغیر کنترلی که در این مدل وجود دارد سه متغیر از جمله انحراف معیار سرمایه گذاری تحقیق و توسعه،سن شرکت و اهرم مالی نیز معنی‏دار هستند و دیگر متغیرهای کنترلی معنی‏دار نیستند. متغیر های انحراف معیار سرمایه ­گذاری تحقیق و توسعه، سن شرکت و اهرم مالی رابطه مثبتی با کل سرمایه ­گذاری دارند که این رابطه ها نیز با احتمال ۹۵ درصد معنی‏دار هستند .ولی در بین متغیرهای کنترلی دیگر ممکن رابطه ای منفی یا مثبت وجود داشته باشد ولی ضریب برآوردی این متغیرها معنی‏دار نیستند. چکیده نتیجه آزمون فرضیه سوم با بهره گرفتن از این مدل در نگاره­ی ۵-۳ ارائه شده است.
نگاره ۵-۳ خلاصه نتیایج آزمون فرضیه­ سوم پژوهش با بهره گرفتن از مدل شرکت های با رشد بالا

 

 

متغیر وابسته کل سرمایه ­گذاری

 

 

 

متغیر توضیحی

 

تاثیر

 

جهت

 

 

 

انحراف معیار سرمایه گذاری تحقیق و توسعه

 

 

 

+

 

 

 

سن شرکت

 

 

 

+

 

 

 

اهرم مالی

 

 

 

+

 

 

 

در مدل شرکت­های با رشد پایین با بررسی سطح معناداری آماره t هر یک از متغیرها نشان می­دهد که کیفیت گزارشگری باعث نمی شود که اثر منفی تقسیم سود کاهش یابد به عبارتی هیچ رابطه معنی داری وجود ندارد.به عبارتی دیگر فرضیه صفر رد نمی شود . فرضیه مقابل نیز رد می شود.
در مورد متغیرهای کنترلی لازم به ذکر است که از بین دوازده متغیر کنترلی که در این مدل وجود دارد یک متغیر از جمله انحراف اهرم مالی نیز معنی‏دار هستند و دیگر متغیرهای کنترلی معنی‏دار نیستند متغیر اهرم مالی رابطه مثبتی با کل سرمایه گذاری دارد که این رابطه ها نیز با احتمال ۹۵ درصد معنی‏دار هستند.ولی در بین متغیرهای کنترلی دیگر ممکن رابطه ای منفی یا مثبت وجود داشته باشد ولی ضریب برآوردی این متغیرها معنی‏دار نیستند. با توجه به برآورد این دو مدل نتایج نشان می دهد که اثر منفی کیفیت گزارشگری بر آثار سیاست های تقسیم سود، در شرکتهای در حال رشد نسبت به دیگر شرکت ها قوی تر است اما بدلیل اینکه ضرایب آنها معنی دار نیستند نمی توان این فرضیه تایید کرد. چکیده نتیجه آزمون فرضیه سوم با بهره گرفتن از مدل شرکت­های با رشد پایین در نگاره ۵-۴ ارائه شده است
نگاره ۵-۳ خلاصه نتیایج آزمون فرضیه­ سوم پژوهش با بهره گرفتن از مدل شرکت های با رشد پایین

 

 

متغیر وابسته کل سرمایه ­گذاری

 

 

 

متغیر توضیحی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...