ضریب معناداری (Sig)

 

F

 

مجذور میانگین

 

مجموع مربعات

 

 

 

متغیرها

 

 

 

۴۰۸/۰

 

۹۷۳/۰

 

۴۸۲/۰

 

۴۷۷/۱

 

بین گروه ها

 

تطابق عناصر آمیخته بازاریابی

 

 

 

 

 

 

 

۴۹۶/۰

 

۴۶۵/۵۹

 

درون گرو ها

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۹۱۲/۶۰

 

مجموع

 

 

 

منبع: یافته های تحقیق
فصل پنجم:
نتیجه گیری
۵-۱ مقدمه
بدیهی است که تحقیق یکی از پایه‌های بسیار اساسی در پیشرفت علوم است. هر محققی از نتایج به دست آمده از تحقیق خود بهره می‌برد و برای خود مسأله‌ای را می‌شکافد و نکته مبهمی را روشن می‌کند، در نتیجه در راه پیشبرد علم قدم بر می‌دارد. تردیدی نیست که یافته‌های او برای دانشمندان، محققان آگاهی بخش است (حسن زاده, ۱۳۸۶, ص ۲۸۸). هدف از انجام پژوهش‌های علمی، دست یابی به یافته‌های است که بر پایه آن‌ها می‌توان با نگرش جدید در خصوص مسأله موجود پرداخت و از این طریق به گسترش مرزهای علم و در عین حال رفع مشکلات به طرز سیستماتیک پرداخت.
پایان نامه - مقاله - پروژه
از آنجا که در این تحقیق ما به بررسی بررسی تاثیر عدم اطمینان بر استراتژی آمیخته بازاریابی صادرات (شواهدی از صادرات خشکبار استان آذربایجان شرقی)"با روش‌های استاندارد و تحت متدولوژی توصیه شده از سوی صاحب‌نظران، انجام پذیرفت و داده‌های لازم استحصال گردید که در این قسمت می‌بایست مورد نتیجه ­گیری و بحث قرار گیرد.
در این فصل، نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده‌ها، خلاصه، جمع بندی و مورد بحث واقع می شود و از این طریق سعی می‌شود به سؤالاتی که در فصل اول مطرح شده پاسخ داده شود. ضمناً به محدودیت‌هایی که بر سر راه انجام تحقیق وجود داشته است اشاره شده و در نهایت در بسط موضوع تحقیق، راهکارهایی برای محققان آتی پیشنهاد گردیده است که امید آن می‌رود مفید واقع گردد.
۵-۲ آمار توصیفی
اولین ویژگی مورد سنجش جنسیت افراد شرکت کننده در پژوهش می­باشد در این پژوهش بیشتر افراد شرکت کننده مرد بودند. یعنی ۴۶ نفر(۵/۷۵ درصد)، ۳۴ نفر(۵/۴۲ درصد) زن می­باشد دومین ویژگی مورد سنجش در این پژوهش نیز وضعیت سنی افراد شرکت کننده بود که بیشترین مشارکت مربوط به رده سنی بین ۴۱-۵۰ سال بوده ­است. در واقع ۲۸ نفر(۳۵ درصد) در رده ۴۱-۵۰ سال، ۲۲ نفر (۵/۲۷درصد) بین ۳۰ تا ۴۰ سال سن داشته اند و بالای ۵۰ سال ۱۷نفر(۵/۲۱درصد) و در نهایت زیر ۳۰ سال ۱۳ نفر(۲۵/۱۶ درصد) سن داشته اند.در رابطه وضعیت تحصیلی نیز بیشتر افراد دارای مدرک تحصیلی لیسانس بودند ۴۲ نفر(۵/۵۲درصد)، بعد از آن مدرک کاردانی به پایین ۱۹نفر(۷۵/۲۳ درصد) و کارشناسی ارشد نیز ۱۹ نفر در این پژوهش شرکت داشته اند.آخرین ویژگی مورد سنجش در پژوهش حاضر سابقه فعالیت شرکت­ها بوده ­است. در این پژوهش شرکت­های که بین ۳-۶ سال سابقه داشته اند بیشترین حجم را به خود اختصاص داده­اند. در واقع ۱۶ شرکت(۴۰ درصد) بین ۳-۶، ۷-۱۰ سال ۹ شرکت، زیر ۳ سال ۸ شرکت و بالای ۱۰ سال ۷ شرکت در پژوهش حاضر شرکت داشته اند.
۵- ۳ بحث و نتیجه ­گیری
فرضیه اصلی نخست: استفاده از شبکه­ ها از طریق کاهش عدم اطمینان موجب تطابق بهتر عناصر امیخته بازاریابی خواهد شد.
با توجه به خروجی های PLS در حالت ضرایب استاندارد در مدل فرضیات اصلی می­توان این طور استنباط نمود که کاهش عدم اطمینان استراتژی­ های بازاریابی در رابطه استفاده از شبکه­ ها و تطابق بهتر عناصر آمیخته بازاریابی مورد تایید واقع نشد زیرا در رابطه بین استفاده از شبکه­ ها با عناصر آمیخته بازاریابی به صورت مستقیم شدت تاثیر بالاتر از حالتی است که کاهش عدم اطمینان در مسیر جایگزین نقش واسطه را دارد می­باشد. استفاده از شبکه­ ها به معنی ایجاد ارتباط گسترده با سایر سازمان­ها و بخش­ها و مشتریان می­باشد که امروزه در ادبیات بازاریابی با مفاهیمی همانند مدیریت ارتباط با مشتری بیشتر شناسایی می­ شود در واقع استفاده از این شبکه­ ها موجبات جلب حمایت و هم چنین شناسایی نیازها مشتریان و تامین کنندگان شود. قدرمسلم وجود این چنین ارتباطی می ­تواند موجبات بهتر توزیع، ارائه تبلیغات مثمرثمر، قیمت گذاری و هم چنین خود محصول شود زیرا در این زمینه هر چه اطلاعات بیشتر باشد شرکت می ­تواند محصولات متنوع­تر را طوری ارائه دهد که با نیازهای مشتریان بیشتر انطباق داشته باشد. این در حالی است که نقش میانجی در این پژوهش برای کاهش عدم اطمینان محیطی نمی­ توان در نظر گرفت و رابطه مستقیم رابطه فعال و قدرتمندتری میاشد. نتایج این پژوهش با پژوهش هلم(۲۰۱۴) همراستا می­باشد در این تحقیق نیز این رابطه بدست آمد که رابطه مستقیم بسیار قوی­تر است ولی رابطه غیرمستقیم به میزان رابطه مستقیم اثرگذاری لازم را برای تایید نقش میانجی ندارد.
فرضیه اصلی دوم: کارآفرینی از طریق کاهش عدم اطمینان موجب تطابق بهتر عناصر امیخته بازاریابی خواهد شد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...