پایان نامه - مقاله

عارضه کلمات کلیدی
فرآیندی جهت ثبت انتقادات و پیشنهادات مشتریان در مورد محصولات و خدمات جدید و یا نیازمندی آنها برای محصولات و خدمات فعلی وجود دارد. انتقادات – پیشنهادات – مشتری – محصولات جدید – خدمات جدید – محصولات فعلی – خدمات فعلی – محصولات – خدمات – نظرسنجی – پرسش نامه
يك برنامه ی كاهش زمان سيكل تولید با اهداف مشخص، پياده‌سازی شده است زمان سیکل تولید – زمان سنجی

در این میان بیش از 300 کلمه کلیدی از متون عارضه‌ها استخراج شده است. شکل ‏4‑7 نمودار پارتو مربوط به 20 کلمه پرکاربرد این متن کاوی را نشان می‌دهد.
شکل ‏4‑7: نمودار پارتو مربوط به 20 کلمه کلیدی پرکاربرد در عارضه های شناسایی شده
اکنون به راحتی می‌توان بجای بررسی تمامی متون و عارضه‌ها، تنها به بررسی نمودار فوق پرداخت. به عبارتی با انتخاب عارضه‌هایی که کلمات کلیدی پر تکرار در آنها دیده می‌شود و دسته بندی آنها می‌توان تصمیمات درست‌تری جهت رفع عارضه‌ها اتخاذ نمود. در واقع بجای اینکه تعداد زیادی از متون گوناگون عارضه‌ها را مورد مطالعه قرار داد، تنها به بررسی تعداد انگشت شماری عارضه موجود در هر گروه پرداخته خواهد شد؛ که این مساله کارایی بسیار بالای متن کاوی و دسته بندی عارضه‌ها را نشان می‌دهد. به عنوان مثال می‌توان ادعا نمود منشاء کلیدی بیشتر عارضه‌ها «تامین‌کنندگان» و «محصولات» است. بنابراین با تدوین استراتژی‌هایی در این دو مورد، می‌توان تعداد زیادی از عارضه‌ها حذف و یا اثر آنها را کاهش داد.

پروژه‌های بهبود

در این قسمت با جمع‌بندی توضیحات ارائه شده از سوی کارشناسان و مدیران، اقدام به ارائه راهکارها و تعریف پروژه‌های بهبود شده است. ازجمله مهم‌ترین این طرح‌ها می‌توان به استفاده از تکنیک‌های مختلف جهت زمان‌سنجی کلیه عملیات‌های اجرایی شرکت و برگزاری دوره‌های آموزش در رابطه با تفکر ناب برای کارکنان اشاره نمود که در مجموع باعث برطرف شدن 13 عارضه می‌شوند. جدول ‏4‑8 این پروژه‌های بهبود را جهت نیل سازمان به یک زنجیره تامین مناسب و اهداف متعالی، نشان می‌دهد. در این جدول، ستون اول کد طرح پیشنهادی، ستون دوم طرح پیشنهادی بهبود و ستون سوم لیست عارضه‌های برطرف شده بر اثر اجرای کامل طرح پیشنهادی را نشان می‌دهد.
جدول ‏4‑8: پروژه های بهبود معرفی شده جهت حذف عارضه ها

 

کد طرح طرح پیشنهادی بهبود لیست عارضه‌های برطرف شـده  
I001 بکارگیری تکنیک‌های MTM، Most و یا Stop Watch برای زمان سنجی خط تولید و کلیه عملیات‌های اجرایی کارخانه PI04 PI05 PI15 PI36  
P03 P13 P16 P25  
I002
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...