** رابطه در سطح ۹۹ درصد معنی­دار است.
همان­طور که در جدول ۴-۵ نشان داده شده است میزان ضریب همبستگی ۸۸۶/۰ بوده که نشان از رابطه مستقیم بین متغیر­ها می­باشد. مقدار sig آزمون برابر ۰۰/۰ می باشد و چون کمتر از ۰۵/۰ می­باشد می­توان نتیجه گرفت که در سطح اطمینان ۹۹% رابطه معنی­داری بین دو متغیر وجود دارد.
۲- آیا استفاده از وب­سایت­ها بر جذب گردشگران داخلی تاثیر دارد؟
برای آزمون رابطه بین دو متغیر استفاده از وب­سایت­ها و جذب گردشگران داخلی از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است.
پایان نامه - مقاله - پروژه

جدول ۴-۶٫ ۱۰نتیجه جدول همبستگی دو متغیر استفاده از وب­سایت­ها و جذب گردشگران داخلی

 

 

متغیرها
تعداد
مقدار ضریب همبستگی پیرسون
سطح معنی­داری

 

استفاده از وب سایت­ها و جذب گردشگران داخلی
۳۲۰
**۸۱۷/۰
۰۰/۰

 

 

** رابطه در سطح ۹۹ درصد معنی­دار است.
همان­طور که در جدول ۴-۶ نشان داده شده است میزان ضریب همبستگی ۸۱۷/۰ بوده که نشان از رابطه مستقیم بین متغیر­ها می­باشد. مقدار sig آزمون برابر ۰۰/۰ می باشد و چون کمتر از ۰۵/۰ می­باشد می­توان نتیجه گرفت که در سطح اطمینان ۹۹% رابطه معنی­داری بین دو متغیر وجود دارد.
۳- آیا استفاده از برنامه ­های تبلیغاتی صدا و سیما (رسانه ملی) بر جذب گردشگران داخلی تاثیر دارد؟
برای آزمون رابطه بین دو متغیر استفاده از برنامه ­های تبلیغاتی صدا و سیما (رسانه ملی) و جذب گردشگران داخلی از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است.

جدول ۴-۷ ۱۱نتیجه جدول همبستگی دو متغیر استفاده از برنامه ­های تبلیغاتی صدا و سیما (رسانه ملی) و جذب گردشگران داخلی

 

 

متغیرها
تعداد
مقدار ضریب همبستگی پیرسون
سطح معنی­داری

 

استفاده از برنامه های تبلیغاتی صدا و سیما (رسانه ملی) و جذب گردشگران داخلی
۳۲۰
۳۵۶/۰
۰۰/۰

 

 

همان­طور که در جدول ۴-۷ نشان داده شده است میزان ضریب همبستگی ۳۵۶/۰ بوده که نشان از رابطه مستقیم بین متغیر­ها می­باشد. مقدار sig آزمون برابر ۰۰/۰ می­باشد و چون کمتر از ۰۵/۰ می­باشد می­توان نتیجه گرفت که در سطح اطمینان ۹۵% رابطه معنی­داری بین دو متغیر وجود دارد.
۴- آیا استفاده از برنامه ­های تبلیغاتی ماهواره بر جذب گردشگران داخلی تاثیر دارد؟
برای آزمون رابطه بین دو متغیر استفاده از برنامه ­های تبلیغاتی ماهواره و جذب گردشگران داخلی از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است.

جدول ۴-۸ ۱۲نتیجه جدول همبستگی دو متغیر استفاده از برنامه ­های تبلیغاتی ماهواره و جذب گردشگران داخلی

 

 

متغیرها

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...