اندازه فایل: فایل های کوچکتر برای انتشار مناسب تر هستند . چرا که این فایل ها قبل از فایل های سنگین تر نمایش داده می‌شوند و ‌به این ترتیب از شانس بیشتری برای مشاهده شدن بهره مند می‌شوند .

 

    • استفاده از فونت هایی که مخاطبان هدف قادر به خواندن آن باشند: از فونت هایی استفاده شود که مخاطبان قادر به خواندن آن باشند . این امر در خصوص فونت های فارسی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

  • استفاده از اندازه های استاندارد: استفاده از اندازه های استاندارد بنر می‌تواند امکان تبادل بنر را برای سفارش دهنده بنر فراهم آورد.

 

موتورهای جستجوگر

 

پایگاه های اینترنتی که کاربران می‌توانند از آن ها برای جستجوی مطالب در اینترنت استفاده کنند. این موتورها، بعد از آن که کاربر موضوع مورد جستجوی خود را در فرم جستجو وارد می‌کند، لیستی از پایگاه های اینترنتی که در بردارنده ی موضوع جستجو شده کاربر هستند برای او جمع‌ آوری می‌کند. مکانیسم عمل موتورهای جستجو به دو روش انجام می شود:

 

    • این پایگاه ها با بهره گرفتن از برنامه های نرم افزاری خاص که به طور خودکار اینترنت را جستجو می‌کنند که اینترنت را به طور روزانه جستجو کرده و بانک اطلاعاتی خود را به روز می‌کنند و معمولا این امکان به دارندگان پایگاه های اینترنتی داده می شود که مشخصات خود را به بانک اطلاعاتشان اضافه کنند.

 

  • تعداد دیگری از پایگاه ها با بهره گرفتن از روش های دستی، پایگاه های موجود در اینترنت را مورد بررسی قرار داده و بعد از ارزیابی هر یک را در دسته بندی های خاص در بانک اطلاعات خود که از قبل طراحی کرده‌اند، قرار می‌دهند. این پایگاه ها نیز همانند دسته اول، به دارندگان پایگاه های اینترنتی این امکان را می‌دهند تا مشخصات پایگاه خود را به بانک اطلاعات آن ها اضافه کنند. البته این دسته از موتورهای جستجو قبل از اضافه کردن، پایگاه اینترنتی را ارزیابی کرده و در صورت تأیید، آن را به بانک اطلاعاتی خود اضافه می‌کنند.

نحوه ارزیابی از طریق دو دوسته ی مذکور از موتورهای جستجو می‌تواند به دو صورت زیر باشد:

 

    • روش مجانی: موتورهای جستجو معمولا پایگاه های اینترنتی را طبق کلیدواژه هایی که صاحبان آن ها برایشان در نظر گرفته و آن ها را ‌بر اساس این کلمات ثبت کرده‌اند جستجو می‌کنند و هنگامی که کاربری کلمه ای را وارد فرم مخصوص جستجو می‌کند، موتورهای جستجو به بانک اطلاعاتی خود رجوع کرده و لیستی از تمام پایگاه هایی که تحت همان عنوان دسته­بندی شده­­اند را برای کاربر نمایش می­ دهند، و ‌به این دلیل انتخاب کلید واژه­ های مناسب برای پایگاه اینترنتی می ­تواند شانس امدن نام پایگاه اینترنتی در رتبه ­های اول لیستی که به کاربر نشان داده می­ شود را بالا می­برد.

 

  • روش پولی : در این روش شرکت‌ها می ­توانند در ازای پرداخت مبالغی به موتورهای جست­وجو از آنان بخواهند تا درصورت جستجوی کلید واژه­ خاصی توسط کاربر ، پایگاه اینترنتی آن ها و یا بنر شرکت در لیست نشان داده شده به کاربر قرار گیرد. ( گرامی، ۱۳۸۲)

بسیاری از موتورهای جست­وجو این امکان را به شرکت ما می­ دهند تا ادرس وب­سایت خود را به طور رایگان در فهرست خود ثبت نمایند و از ان پس ادرس وب­سایت آن ها ‌بر اساس کلمات کلیدی و موضوع به طور خودکار در نتایج جست­وجوها ظاهر شوند.

 

  1. قدرت موتورهای جستجوگر

ایده اصلی کار ‌به این صورت است که شما کلمات کلیدی خود را انتخاب می کنید و در موتورهای جستجویی مانند MSN یا Google جستجو می­کنید . هنگامی که کاربران آن کلمات را برای جستجو وارد کنند سایت شما در صفحات حاصل از نتایج جستجو به نمایش گذاشته می­ شود و مشتریان را به سایت شما هدایت خواهد کرد . در موتورهای جستجویی که از روش پرداخت به­ازای هر کلیک استفاده ‌می‌کنند ، تنها هنگامی از شما پول دریافت می­ شود که کاربری روی نام سایت شما کلیک کند و به آن وارد شود . حداقل میزان این پرداخت‌ها به کلمات انتخاب شده توسط شما بستگی دارد . ضمنا هر چه پیشنهاد شما برای پرداخت در مقایسه با رقبا بالاتر باشد ،رتبه بالاتری در صفحه نتایج کسب خواهید کرد . باید سعی کنید که رقبای خود را پشت سر بگذارید و مشتریانی که به­دنبال محصولات شما هستند را جذب کنید.

 

تبلیغات ویروسی [۱۹]

 

تبلیغات ویروسی هر استراتژی است که افراد را به انتقال پیام بازاریابی به دیگران تشویق می­ کند . که از طریق آن ها اشخاص تشویق به ارسال پیام‌های بازاریابی به یکدیگر شده و یک پتانسیل قوی را برای رشد سریع پیام‌های نمایشی و تاثیر و نفوذ آن ها ایجاد می­ نماید . این استراتژی­ها به سرعت تبلیغات را انتشار داده و به­ صورت انفجاری پیام‌های تبلیغی را مانند ویروس به میلیون‌ها نفر انتقال می­دهد . درحقیقت در این روش سازمان با تشویق مراجعین به ارسال پیام به دوستان خود جهت عضویت یا شرکت در برنامه ­های خاصی موجب افزایش اگاهی مردم از نام تجاری می­ شود.

 

پیام تبلیغی یک شرکت با بهره گرفتن از ترغیب مشتریان به معرفی ان شرکت به دوستان و اشنایان می ­تواند به طور چشمگیری افزایش یابد ، در واقع شرکت از مشتریان خود برای انجام کار استفاده می­ کند و مشتری با هر استفاده بی­اختیار ، فروشنده محصول می­ شود. ‌بر اساس این روش هر نامه­ای که توسط خدمات پست الکترونیک این شرکت‌ها صادر می­ شود حاوی پیام تبلیغاتی مختصر و مفیدی است ، یعنی به تعداد نامه­ هایی که مردم با بهره گرفتن از خدمات این شرکت‌ها بین هم مبادله ‌می‌کنند این پیام­ها هم توزیع می­ شود.

 

آنچه مسلم است تبلیغات ویروسی یک هدف نیست، بلکه بخشی از استراتژی جامع بازاریابی شرکت است. در واقع، اگر هدف عمده فعالیت‌های پست الکترونیک، ایجاد نام و نشان تجاری است به منظور تحقق این هدف، می توان از تبلیغات ویروسی استفاده کرد.

 

دلیل محبوبیت و رواج این نوع تبلیغات عبارتند از :

 

    1. بخش بزرگی از دوستان واعضای خانواده هر شخص روی خط است یا به­زودی به ان متصل می­ شود .

 

    1. تماس شخصی برروی وب تقریبا به صورت رایگان است ، هر شخص می ­تواند در عرض کمتر از یک روز با صد نفر ارتباط کند و هر کدام از این صد نفر نیز به نوبه خود می ­توانند با بیش از صد نفر دیگر ارتباط برقرار سازند .

 

  1. تاثیر شبکه نقش مهمی را ایفا می­ کند .همان‌ طور که افراد بیشتری ثبت­نام ‌می‌کنند ، آن ها می ­توانند با گروه بزرگتری ارتباط برقرار کنند.

شرکت‌ها می ­توانند از طریق روش‌هایی مانند مشوقهای مالی و یا خدمات ارزشمند مشتریان خود را برای انجام این روش تبلیغات برانگیزند. در صورت بهره­ گیری مناسب از امکانات گسترده این روش تبلیغات الکترونیکی قدمی بزرگ رو به جلو برداشته­ خواهد شد. این روش تبلیغات ارزان و با صرفه و برای مشتریان متنوع و جذاب ‌می‌باشد. ( فخریاسری و فرزانه ، ۱۳۸۴،ص. ۱۱۰)

 

  1. مزایای تبلیغات ویروسی

 

    • با بهره گرفتن از این روش بازاریابان می‌توانند با هزینه­ های تقریبا معادل صفر مشتری ایجاد کنند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...