۰۰۰/۰

 

تایید فرضیه

 

 

 

وفاداری به برند

 

۴۲۶/۰

 

۰۰۰/۰

 

 

 

با توجّه به جدول ۴-۲۰ مشاهده می شود که مقدارسطح معنی داری بدست آمده کمتر از پنج صدم می باشد. به همین با اطمینان ۹۵ درصد فرضیه تحقیق تایید می شود، بنابراین فعالیت های پیشبرد فروش بر افزایش وفاداری به برند شرکت تاثیر دارد. همچنین بر اساس این جدول می توان گفت که مقدار شدت تأثیر ® فعالیت های پیشبرد فروش بر وفاداری به برند شرکت پارس خزر برابر با ۴۲۶/۰ می باشد. بدین معنا که فعالیت های پیشبرد فروش به میزان ۶/۴۲ درصد بر وفاداری به برند شرکت پارس خزر تاثیر دارد. بتا در جدول رگرسیون نشان دهنده ی جهت تاثیر متغیر مستقل بر متغیر وابسته می باشد، با توجّه به علامت مثبت بتا در جدول فوق، جهت این تاثیر مستقیم (مثبت) می باشد. بدین معنا که با افزایش فعالیت های پیشبرد فروش، وفاداری به برند شرکت از سوی مشتریان نیز افزایش خواهد یافت. همچنین ضریب تعیین (R2) بین دو متغیر فعالیت های پیشبرد فروش و وفاداری به برند شرکت برابر با ۱۸۳/۰ می باشد که این عدد نشان می دهد که متغیر فعالیت های پیشبرد فروش به میزان ۳/۱۸ درصد می تواند متغیر وفاداری به برند شرکت پارس خزر را پیش بینی نماید. در نتیجه مدیران شرکت پارس خزر می توانند اطمینان حاصل کنند که با سرمایه گذاری و توجه به فعالیت های پیشبرد فروش، وفاداری به برند شرکت رشدی معادل ۳/۱۸ درصد خواهد داشت.
پایان نامه - مقاله - پروژه
فصل پنجم
نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱) مقدمه
یکی از قسمت های مهم تحقیق که در واقع می تواند راهی برای تبدیل نظریات به عمل به منظور موفقیت در آینده باشد، نتیجه گیری های صحیح و پیشنهادات مربوط و مناسب است. نتیجه گیری هایی که بر اساس تحلیل های صحیح ارائه شده باشد می تواند مشکلات موجود بر سر راه سازمان را که تحقیق به آن منظور طراحی شده است برطرف نماید (نظری، ۱۳۸۵، ص ۱۱۷). در این فصل ابتدا نتایج بررسی متغیرها و فرضیه های پژوهش بصورت خلاصه ارائه می گردد، سپس بر مبنای نتایج بدست آمده از آمار توصیفی و استنباطی پیشنهادات تحقیق در دوبخش یعنی پیشنهادات حاصل از بررسی فرضیه ها ارائه می گردد. این فصل با پیشنهاداتی جهت تحقیقات آتی خاتمه می یابد.
۵-۲) خلاصه تحقیق
در این تحقیق ، محقق در صدد بررسی بررسی تاثیر فعالیت های ترفیع (تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش) بر خلق و حفظ ارزش ویژه برند شرکت لوازم خانگی پارس خزر می باشد. تبلیغات تجاری و فعالیت های پیشبرد فروش در این مطالعه نقش متغیر مستقل را ایفا می نماید و ارزش ویژه برند نیز در نقش متغیر وابسته می باشد.
تحقیق حاضر دارای دو فرضیه اصلی و هر فرضیه اصلی شامل ۴ فرضیه فرعی به شرح زیر می باشد:

 

 

  • ادراک مشتریان از تبلیغات تجاری شرکت بر ارزش ویژه برند تاثیر دارد.

 

 

 

 

 

  • ادراک مشتریان از تبلیغات تجاری شرکت بر آگاهی از برند تاثیر دارد.

 

 

 

  • ادراک مشتریان از تبلیغات تجاری شرکت بر کیفیت درک شده تاثیر دارد.

 

 

 

  • ادراک مشتریان از تبلیغات تجاری شرکت بر تداعی های برند تاثیر دارد.

 

 

 

  • ادراک مشتریان از تبلیغات تجاری شرکت بر وفاداری برند تاثیر دارد.

 

 

 

 

 

  • ادراک مشتریان از فعالیتهای پیشبرد فروش شرکت بر ارزش ویژه برند تاثیر دارد.

 

 

 

 

 

  • ادراک مشتریان از فعالیتهای پیشبرد فروش شرکت بر آگاهی از برند تاثیر دارد.

 

 

 

  • ادراک مشتریان از فعالیتهای پیشبرد فروش شرکت بر کیفیت درک شده تاثیر دارد.

 

 

 

  • ادراک مشتریان از فعالیتهای پیشبرد فروش شرکت بر تداعی های برند تاثیر دارد.

 

 

 

  • ادراک مشتریان از فعالیتهای پیشبرد فروش شرکت بر وفاداری به برند تاثیر دارد.

 

 

جامعه آماری این تحقیق مشتریان شرکت لوازم خانگی پارس خزر در شهر رشت می باشند و از بین آنها تعداد ۳۹۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیده است. ابزار گردآوری داده‌ها و اطلاعات پرسشنامه بوده که دارای سه بخش تبلیغات تجاری ، فعالیت های پیشبرد فروش و ارزش ویژه برند می باشد. برای تعیین روایی متغیرهای تحقیق از روش محتوایی و برای پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید. در این تحقیق جهت تجزیه و تحلیل داده های آماری، داده‌ها با استفاده نرم افزار spss19 انجام گردیده است.
۵-۳) نتایج آمار توصیفی
الف) توصیف متغیر های جمعیت شناختی:
نتایج حاصل از داده های بدست آمده نشان می دهد که در این مطالعه،
جنسیت:

 

 

  • تعداد ۱۲۱ نفر یا ۲/۳۱ درصد از پاسخ دهندگان مرد

 

 

 

  • تعداد ۲۶۹ نفر یا ۸/۶۸ درصد پاسخدهندگان زن می باشند

 

 

سن:

 

 

  • سن تعداد ۱۶ نفر یا ۱/۴ درصد بین ۲۰ تا ۳۰ سال

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...