۹۰٫۰۹

 

 

 

۱۰

 

مدیریت

 

۴۵٫۴۶

 

۴۵٫۴۶

 

۹٫۰۹

 

۹۰٫۰۹

 

 

 

میانگین

 

۳۷٫۲۷

 

۵۰٫۰۱

 

۱۲٫۷۲

 

۹۶٫۷۸

 

 

 

۴-۹-۳ : میزان مطابقت با استاندارد هشتم ، بودجه .
با توجه به جدول ۴-۲۳ ، می توان این طور نتیجه گیری کرد که کتابخانه دام پزشکی و مامایی و پرستاری ، با ۱۸٫۱۸ % دارای کمترین مطابقت با استاندارد هشتم و کتابخانه های مرکزی ، علوم پایه ، حقوق و علوم سیاسی و مدیریت با ۴۵٫۴۶ % دارای بیشترین مطابقت با استاندارد هشتم هستند .به طور کلی کتابخانه های بررسی شده ، با درصد کل ۳۷٫۲۷ % با استاندارد مطابقت دارند.
نمودار ۴-۱۲ : درصد مطابقت با استاندارد بودجه ، از نظر کیفی.
۴-۱۰ : آمار استنباطی
در بخش آخر این فصل ، داده های حاصل از این پژوهش ، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند و در خصوص هر کدام از استانداردهای مورد مطالعه در این پژوهش ، نتایج با توجه به آنالیز مجذور کی در نرم افزار SPSS به دست آمده است .
استاندارد اول ( بی معنی)
همان گونه که در جدول ۴-۲۴، ملاحظه می شود ، در رابطه با بررسی شاخص های استاندارد اول ، طبق آزمون ، مینیمم فراوانی مورد انتظار کل دانشکده ها ۶۱ می باشد . در نتیجه در استاندارد اهداف و وظایف ( استاندارد اول ) کتابخانه های مرکزی ، علوم پایه ، فنی و مهندسی ، تربیت بدنی ، پرستاری و مامایی ، دامپزشکی و ادبیات و روانشناسی در وضعیت مناسب تری قرار داشته اند که این نشان دهنده رعایت استاندارد اهداف و وظایف در این کتابخانه ها است . از طرفی کتابخانه های الهیات ، مدیریت و حقوق و علوم سیاسی ، با ۵۱- زیر حد مینیمم فراوانی هستند که این نشان دهنده عدم رعایت استاندارد در این کتابخانه هاست .
در آزمون مجذور کی ، با توجه به تعداد محدود کتابخانه ها ، معیار معناداری ۰٫۰۲ در نظر گرفته شده است . نتیجه آزمون برای استاندارد اول معنادار نیست ، عدم معناداری به این معناست که اختلاف شدیدی بین کتابخانه ها و برخی کتابخانه ها با میانگین کل وجود دارد. به عنوان مثال در کتابخانه الهیات ، استاندارد اهداف و وظایف رعایت نمی شود . به بیانی دیگر ، برای رسیدن به استاندارد اهداف و وظایف ، کتابخانه های مورد نظر باید اقداماتی مناسب انجام دهند.
پایان نامه

 

 

آنالیز آزمون

 

 

 

Chi-Square

 

۲۱۴٫۵۹۰

 

 

 

df

 

۹

 

 

 

Asymp. Sig.

 

.۰۰۰

 

 

 

 

 

مینیمم فراوانی قابل قبول ۶۱٫۰۰ است .

 

 

 

جدول ۴-۲۴ ، آزمون دو جمله ای برای بررسی وضعیت شاخص استاندارد اول.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...