مطالب پژوهشی درباره نقش بازاریابی رابطهمند با پیشبرد فروش- فایل ۲۴ |
(۹۹۲۴/۰ و ۷۷۵۷/۰)
همانطور که از جدول۴-۱۴ مشاهده میشود، میانگین معیار بازاریابی رابطهمند بیشتر از ۳ است. طبق آزمون t، مقدار Sig. مربوط به میانگین معیار بازاریابی رابطهمند از ۰۵/۰ کمتر بدست آمده که این موضوع نمایانگر رد شدن فرض صفر است، یعنی میانگین معیار بازاریابی رابطهمند مخالف ۳ میباشد. اختلاف میانگین نمونه با مقدار مورد آزمون ۸۸۴۰/۰ و فاصله اطمینان ۹۵ درصدی آن بین ۷۷۵۷/۰ و ۹۹۲۴/۰ است. با توجه به مقادیر حد بالا و پایین که هر دو مثبت هستند، میتوان گفت که میانگین معیار بازاریابی رابطهمند از ۳ بیشتر میباشد. در نتیجه این عامل در سطح بالای(مناسب) است.
۶- میانگین معیار پیشبرد فروش برابر ۳ است.
جدول۴-۱۵ ﻧﺘﺎیج آزﻣﻮن t ﺗﮏ عاملی- پیشبرد فروش
معیار
P-Value
Sig. (2-tailed)
میانگین
انحراف معیار
آزمون t
فاصله اطمینان ۹۵ %
پیشبرد فروش
۰۰۰/۰
۷۴/۳
۵۶۲۴/۰
۷۱۴/۱۲
(۸۶۶۶/۰ و ۶۳۲۳/۰)
همانطور که از جدول۴-۱۵ مشاهده میشود، میانگین معیار پیشبرد فروش بیشتر از ۳ است. طبق آزمون t، مقدار Sig. مربوط به معیار پیشبرد فروش از ۰۵/۰ کمتر بدست آمده که این موضوع نمایانگر رد شدن فرض صفر است، یعنی میانگین پیشبرد فروش مخالف ۳ میباشد. اختلاف میانگین نمونه با مقدار مورد آزمون ۷۴۹۴/۰ و فاصله اطمینان ۹۵ درصدی آن بین ۶۳۲۳/۰ و ۸۶۶۶/۰ است. با توجه به مقادیر حد بالا و پایین که هر دو مثبت هستند، میتوان گفت که میانگین معیار پیشبرد فروش از ۳ بیشتر میباشد. در نتیجه این عامل در سطح بالای(مناسب) است.
۴-۴-۳ آزمون پارامتریک t مستقل برای بررسی بازاریابی رابطهمند و پیشبرد فروش
اگر فرضیه مطرح شده به مقایسه میانگین دو جامعه(گروه) بپردازد، برای بررسی درستی یا نادرستی آن باید از آزمون مقایسه میانگین دو جامعه و اگر بخواهیم میانگین بیش از دو گروه مستقل را با هم مقایسه کنیم از تحلیل واریانس تک عاملی استفاده میگردد.
۴-۴-۳-۱ مقایسه میانگین بازاریابی رابطهمند و پیشبرد فروش بر حسب جنسیت
جدول۴-۱۶ نتایج مقایسه میانگین بازاریابی رابطهمند وپیشبرد فروش بر حسب جنسیت
متغیرها
معیارها
جنسیت
آمار توصیفی
آزمون لوین
آزمون t مستقل
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1400-08-22] [ 02:22:00 ب.ظ ]
|