(۹۹۲۴/۰ و ۷۷۵۷/۰)

 

 

 

همان‌طور که از جدول۴-۱۴ مشاهده می‌شود، میانگین معیار بازاریابی رابطه‌مند بیشتر از ۳ است. طبق آزمون t، مقدار Sig. مربوط به میانگین معیار بازاریابی رابطه‌مند از ۰۵/۰ کمتر بدست آمده که این موضوع نمایانگر رد شدن فرض صفر است، یعنی میانگین معیار بازاریابی رابطه‌مند مخالف ۳ می‌باشد. اختلاف میانگین نمونه با مقدار مورد آزمون ۸۸۴۰/۰ و فاصله اطمینان ۹۵ درصدی آن بین ۷۷۵۷/۰ و ۹۹۲۴/۰ است. با توجه به مقادیر حد بالا و پایین که هر دو مثبت هستند، می‌توان گفت که میانگین معیار بازاریابی رابطه‌مند از ۳ بیشتر می‌باشد. در نتیجه این عامل در سطح بالای(مناسب) است.
۶- میانگین معیار پیشبرد فروش برابر ۳ است.

جدول۴-۱۵ ﻧﺘﺎیج آزﻣﻮن t ﺗﮏ عاملی- پیشبرد فروش

 

 

معیار

 

P-Value
Sig. (2-tailed)

 

میانگین

 

انحراف معیار

 

آزمون t

 

فاصله اطمینان ۹۵ %

 

 

 

 

 

پیشبرد فروش

 

۰۰۰/۰

 

۷۴/۳

 

۵۶۲۴/۰

 

۷۱۴/۱۲

 

(۸۶۶۶/۰ و ۶۳۲۳/۰)

 

 

 

همان‌طور که از جدول۴-۱۵ مشاهده می‌شود، میانگین معیار پیشبرد فروش بیشتر از ۳ است. طبق آزمون t، مقدار Sig. مربوط به معیار پیشبرد فروش از ۰۵/۰ کمتر بدست آمده که این موضوع نمایانگر رد شدن فرض صفر است، یعنی میانگین پیشبرد فروش مخالف ۳ می‌باشد. اختلاف میانگین نمونه با مقدار مورد آزمون ۷۴۹۴/۰ و فاصله اطمینان ۹۵ درصدی آن بین ۶۳۲۳/۰ و ۸۶۶۶/۰ است. با توجه به مقادیر حد بالا و پایین که هر دو مثبت هستند، می‌توان گفت که میانگین معیار پیشبرد فروش از ۳ بیشتر می‌باشد. در نتیجه این عامل در سطح بالای(مناسب) است.
۴-۴-۳ آزمون پارامتریک t مستقل برای بررسی بازاریابی رابطه‌مند و پیشبرد فروش
پایان نامه - مقاله - پروژه
اگر فرضیه مطرح شده به مقایسه میانگین دو جامعه(گروه) بپردازد، برای بررسی درستی یا نادرستی آن باید از آزمون مقایسه میانگین دو جامعه و اگر بخواهیم میانگین بیش از دو گروه مستقل را با هم مقایسه کنیم از تحلیل واریانس تک عاملی استفاده می‌گردد.

۴-۴-۳-۱ مقایسه میانگین بازاریابی رابطه‌مند و پیشبرد فروش بر حسب جنسیت

جدول۴-۱۶ نتایج مقایسه میانگین بازاریابی رابطه‌مند وپیشبرد فروش بر حسب جنسیت

 

 

متغیرها

 

معیارها

 

جنسیت

 

آمار توصیفی

 

آزمون لوین

 

آزمون t مستقل

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...