جدول ۵-۴- میزان ساعات استفاده روزانه پاسخ دهندگان از اینترنت
نمودار ۵-۴- میزان ساعات استفاده روزانه پاسخ دهندگان از اینترنت
۵-۴- تحلیل استنباطی جامعه آماری :
به منظور بررسی هر یک از فرضهای مربوطه از آزمون T تک نمونه ­ای استفاده گردید و ازآنجایی که سطوح پاسخ هر یک از سوالات از خیلی زیاد به خیلی کم به ترتیب از ١ تا ۵ نمره­دهی شده است بنابراین سطح مورد انتظار یا مقدار آزمون برای آزمون فوق برابر ٣
پایان نامه - مقاله - پروژه
می باشد (Value Test = 3) و از فاصله اطمینان ٩۵% و خطای قابل قبول ۵% استفاده شده است. در ارتباط با فرض آزمون T تک نمونه ­ای یعنی نرمال یا بهنجار بودن جامعه آماری ، قابل ذکر است که با توجه به اینکه پرسشنامه ­های جمع­آوری شده بیشتر از ٣٠ نمونه است ( همانطور که قبلا هم ذکر شد ۴۲۲ نمونه صحیح جمع­آوری گردید ) طبق قضیه حد مرکزی توزیع جامعه آماری ، توزیع نرمال است. در این آزمون در صورتی که مقدار
Sig. (2-tailed)کمتر از ٠۵.٠ باشد متغیر مورد بررسی با سطح مورد انتظار یا مقدار آزمون تفاوت معناداری دارد. در این حالت اگر میانگین متغیر مورد بررسی کمتر از عدد ٣ باشد یا اینکه اختلاف میانگین جدول منفی باشد یعنی متغیر مورد بررسی بطور قوی در جامعه آماری وجود دارد یا بعبارتی آزمون معنا دار است اما اگر میانگین عامل مورد بررسی بیشتر از عدد ٣ باشد یا اینکه اختلاف میانگین جدول عددی مثبت باشد یعنی متغیر مورد بررسی بطور ضعیف در جامعه آماری وجود دارد. در نهایت اگر توسط آزمون مذکور مشخص شود که رعایت نمودن این اصول تاثیر مورد انتظاری بررضایت مشتری داشته می­توان بیان نمود که استراتژی CRM شرکت موفق بوده و شرکت را در حفظ مشتریان و افزایش سهم بازار یاری می­رساند.
۵-۴-۱- فرضیه اول
بعد فیزیک وظاهری شرکت تاثیر مثبت و معنی داری در افزایش جذب مشتری دارد.

 

آماره تک نمونه ­ای
  تعداد میانگین انحراف استاندارد میانگین خطای استاندارد
بعد فیریکی و ظاهر ۴۲۲ ۲٫۴۳۶۰ .۶۹۴۰۱ .۰۳۳۷۸

 

 

One-Sample Test
  Test Value = 3
Tآماره درجه آزادی Sig. (2-tailed) اختلاف میانگین فاصله اطمینان ٩۵% برای اختلاف میانگین
کران پایین کران بالا
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...