۱۸

 

۲۰

 

 

 

جدول ۴-۸ خلاصه‌ی اطلاعات ارائه شده در جدول ۴-۷ را نشان می‌دهد که در نهایت منجر به رتبه‌بندی شرکت‌های صنعت شیمیایی مورد مطالعه بر اساس معیار تسلط تصادفی می‌شود. جدول ۴-۸ شامل سه بخش اصلی می‌باشد. در بخش اول تعداد شرکت‌هایی که تحت تسلط هر شرکت سطر قرار گرفته‌اند به تفکیک مرتبه‌ی تسلط نشان داده شده است. بخش دوم تعداد شرکت‌هایی که بر شرکت سطر مسلط شده‌اند به تفکیک نوع تسلط نشان داده شده است. در بخش سوم هم رتبه هر شرکت مورد مطالعه با توجه به بخش‌های اول و دوم نشان داده شده است.
با توجه به نتایج آزمون معیار تسلط تصادفی ارائه شده در جداول ۴-۶ و ۴-۸ برای دو صنعت خودرو و شیمیایی، شرکت رادیاتور ایران با نماد ختور بر اساس معیار تسلط تصادفی مرتبه‌ی دوم بر ۲۱ شرکت و بر اساس معیار تسلط تصادفی مرتبه‌ی سوم بر ۱ شرکت تسلط دارد که در مجموع بر ۲۲ شرکت تسلط دارد و هیچ شرکتی بر آن مسلط نیست و در رتبه‌ی اول قرار می‌گیرد. شرکت ایران خودرو دیزل با نماد خاور، نه تنها بر هیچ شرکتی تسلط ندارد بلکه بر اساس معیار تسلط تصادفی مرتبه‌ی دوم تحت تسلط ۱۹ شرکت، بر اساس معیار تسلط تصادفی مرتبه‌ی سوم تحت تسلط ۱ شرکت قرار دارد و در رتبه‌ی ۲۳ قرار می‌گیرد.
پایان نامه - مقاله - پروژه
نماد پاکشو دارای تسلط تصادفی مرتبه‌ی دوم بر ۱۳ شرکت و تسلط تصادفی مرتبه‌ی سوم بر ۲ شرکت، یعنی در مجموع بر ۱۵ شرکت تسلط دارد و هیچ شرکتی بر آن مسلط نیست بدین ترتیب رتبه‌ی اول گروه شیمیایی را به خود اختصاص می‌دهد. شرکت پتروشیمی فارابی با نماد شفارا، نه تنها بر هیچ شرکتی مسلط نیست بلکه تحت تسلط تصادفی مرتبه‌ی دوم ۱۸ شرکت قرار دارد و به این صورت است که در رتبه‌ی بیستم قرار گرفته است.
بنابراین با توجه به آزمون‌های انجام شده برای معیار تسلط تصادفی که نتایج آن در جدول ۴-۶ و ۴-۸ نشان داده شده پاسخ سوالات اول و دوم این پژوهش داده شد.
۴-۳- محاسبه انحراف معیار و انحراف معیار نامطلوب
محاسبه انحراف معیار و انحراف معیار نامطلوب در این قسمت برای پاسخ به سوال سوم پژوهش انجام می‌شود که عبارت است از:
سوال سوم: رتبه‌بندی شرکت‌های صنعت خودرو و صنعت محصولات شیمیایی بر اساس انحراف معیار و انحراف معیار نامطلوب چگونه است؟
نتایج محاسبات انحراف معیار و انحراف معیار نامطلوب برای شرکت‌های مورد مطالعه‌ی صنعت خودرو و رتبه بندی‌های حاصل از این سنجه‌های ریسک در جدول ۴-۹ و ۴-۱۰ نشان داده شده است.

 

 

نماد
شرکت

 

مقدار
انحراف معیار نامطلوب

 

رتبه

 

 

 

خریخت

 

۱۱۷۶/۰

 

۱

 

 

 

خکمک

 

۱۰۷۸/۰

 

۲

 

 

 

خاور

 

۰۹۸۹/۰

 

۳

 

 

 

خساپا

 

۰۸۴۵/۰

 

۴

 

 

 

خودرو

 

۰۴۹۷/۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...