۳

 

۷۹۳/۰

 

 

 

احساس داشتن حق انتخاب

 

۲

 

۷۲۸/۰

 

 

 

احساس موثر بودن در شغل

 

۳

 

۷۲۲/۰

 

 

 

احساس مشارکت با دیگران

 

۵

 

۷۵۴/۰

 

 

 

پرسشنامه کلی توانمند سازی

 

۱۶

 

۸۴۳/۰

 

 

 

 

 

کل تحقیق

 

۳۹

 

۹۰۲/۰

 

 

 

 

۳-۱۰- روش تجزیه و تحلیل داده‌ها:

به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و استنباطی به شرح ذیل استفاده شده است :
۱- آمار توصیفی: روش های توصیفی شامل جداول فراوانی و نمودارهای دایره‌ای می‌باشد که به منظور طبقه‌بندی، خلاصه کردن و توصیف داده‌های بدست آمده مورد استفاده قرار گرفت.
۲- آمار استنباطی: به منظور تعمیم نتایج و آزمون فرضیه ها از آمار استنباطی استفاده شده است. در این مطالعه به منظور آزمون فرضیه های تحقیق از آزمون همبستگی پیرسون استفاده میشود.

۳-۱۱- خلاصه فصل

این تحقیق از نوع توصیفی و همبستگی می باشد. جامعه آماری آن شامل ۲۳۹ نفر کارمند با سطح تحصیلات کارشناسی به بالا دانشگاه تربیت مدرس در سال ۱۳۹۲ می باشد. حجم نمونه آماری با بهره گرفتن از فرمول ۹۳ نفر محاسبه گردید.که به صورت نمونه گیری تصادفی ساده متناسب با حجم انتخاب گردید. برای اندازه گیری متغیرها از دو پرسشنامه محقق ساخته مدیریت دانش و توانمندسازی کارکنان استفاده شد که بعد از تکثیر در اختیار اعضای نمونه قرار گرفت. اطلاعات حاصله با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS به دو صورت توصیفی و استنباطی و در ابتدا یک آزمون کولوموگروف-اسمیرنف گرفته شد و پس از تایید نرمال بودن توزیع داده های متغیرها و به منظور آزمون فرضیه های تحقیق از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد.
پایان نامه - مقاله - پروژه

 

فصل چهارم:تجزیه وتحلیل داده ها

مقدمه:

محقق پس از اینکه روش تحقیق خود را مشخص کرد و با بهره گرفتن از ابزارهای مناسب، داده های مورد نیاز را برای آزمون سوالات خود جمعآوری کرده اکنون نوبت آن است که با بهرهگیری از تکنیکهای آماری مناسبی که با روش تحقیق، نوع متغیرها و … سازگاری دارد، داده های جمعآوری شده را دستهبندی و تجزیه و تحلیل نماید. تجزیه و تحلیل به عنوان فرآیندی از روش علمی، یکی از پایه های اساسی هر روش تحقیقی است به طور کلی تجزیه و تحلیل عبارتست از روشی که از طریق آن کل فرایند تحقیق از انتخاب مساله تا دسترسی به یک نتیجه هدایت می شود.
تجزیه و تحلیل داده ها فرآیندی است چند مرحلهای که طی آن دادههایی که از طریق بکارگیری ابزارهای جمعآوری در نمونه (جامعه)آماری فراهم آمده اند، خلاصه، کدگذاری، دسته بندی و در نهایت پردازش میشوند تا زمینه تحلیل ارتباط بین داده ها به منظور آزمون فرضیه ها فراهم آید. در این فرایند، داده ها هم از لحاظ مفهومی و هم از جنبه تجربی پالایش میشوند و تکنیکهای آماری نقش بسزایی در استنتاج و تعمیم داده ها به عهده دارند(خاکی۱۳۷۸: ص۲۴۷)
لذا در این فصل به تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌پردازیم. تجزیه و تحلیل داده‌ها به مثابه پلی میان جمع‌ آوری و نتیجه‌گیری از آنها عمل می کند به این معنی که داده‌های خام، قبل از تجزیه و تحلیل‌ها و انجام آزمون‌های آماری مختلف قادر نیستند ما را در امر نتیجه‌گیری یاری نمایند.
همانطور که در فصل سوم ذکر گردید، جهت جمع‌ آوری و تجزیه و تحلیل پاسخ‌های سوالات اصلی پرسشنامه، از مقیاس پنج نقطه‌ای لیکرت استفاده می‌گردد برای آزمون قابلیت اعتماد(پایایی) پرسشنامه همانطور که ذکر کردیم از آلفای کرونباخ استفاده شده است. در این فصل به بررسی اطلاعات حاصل از پرسشنامه با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS و آزمون‌های مقتضی پرداخته شده که به دو قسمت آمار توصیفی و آمار استنباطی تقسیم می‌شود:

آمار توصیفی

 

مشخصات عمومی جامعه آماری:

در این تجزیه و تحلیل محقق داده های جمعیت شناختی جمعآوری شده از نمونه های آماری تحقیق (که همان اعضای جامعه آماری میباشد) را با بهره گرفتن از بعضی از ابزارهای تجزیه و تحلیل توصیفی شامل جداول و نمودارهای فراوانی بررسی کرده است. نتایج حاصل از این تجزیه و تحلیل به صورت زیر بیان شده است:
الف) تحلیل وضعیت جمعیتشناختی
در این قسمت، وضعیت جمعیت شناختی پاسخ دهندگان، شامل وضعیت جنسیت، سطح تحصیلات و سن و سابقه فعالیت به طور خلاصه بیان شده است.
۱-جنسیت

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...