دسترسی آسان

 

 

 

قیمت مناسب

 

 

 

محیط فیزیکی تمیز

 

 

 

اطلاع رسانی مناسب

 

 

 

وفاداری برند

 

توصیه به دیگران

 

(یوو و همکاران ۲۰۰۰)
 

 

 

نخریدن برندهای دیگر زمانیکه برند مورد نظر در مکان خرید موجود نباشد

 

 

 

ترجیح دادن برند

 

 

 

انتخاب اول بودن برند در زمان انتخاب یک محصول

 

 

 

تداعی برند

 

فزونی دریافتی برند نسبت به پرداختی آن

 

(آکر و همکاران۱۹۹۶)

 

 

 

جذابیت برند

 

 

 

صداقت نسبت به برند

 

 

 

اعتماد به برند

 

 

 

شخصیت برند

 

 

 

۳-۸-روایی پرسشنامه
روایی به معنای صحیح و درست بودن است(خاکی،۱۳۸۷).روایی، اصطلاحی است که به هدفی که آزمون برای تحقق بخشیدن به آن درست شده است، اشاره می­ کند(دانایی­فرد و همکاران، ۱۳۹۱). برای اندازه ­گیری روایی پرسشنامه روش­های مختلفی وجود دارد. اهمیت روایی از آن جهت است که انداز­گیری نامناسب و ناکافی می ­تواند هر پژوهش علمی را بی­ارزش و ناروا سازد(سرمد و همکاران، ۱۳۸۸).
پایان نامه - مقاله - پروژه
آزمون­های روایی را می­توان تحت سه عنوان کلی گروه­بندی کنیم: روایی محتوایی، روایی معیار و روایی سازه. روایی مورد نظر در این پژوهش، روایی محتوا و روایی سازه می­باشد. اعتبار محتوا نوعی اعتبار است که برای بررسی اجزای تشکیل دهنده یک ابزار اندازه گیری به کار برده می شود. اعتبار محتوای یک آزمون، معمولاً توسط افراد متخصص در موضوع مورد مطالعه تعیین می­ شود. از این رو اعتبار محتوا به قضاوت داوران بستگی دارد (سرمد و همکاران،۱۳۸۸). در تحقیق حاضر پس از بررسی ادبیات و مبانی نظری تحقیق و استخراج پرسشنامه های مربوط به تحقیقات گذشته در این حوزه، پرسشنامه مطلوب طراحی گردید.پس از طرح سوال­ها، پرسشنامه در اختیار اساتید راهنما، مشاور و چند تن از اساتید دیگر قرار گرفت که براساس نظر اعضای هیات علمی دانشگاه مازندران ساختار کلی پرسشنامه یکبار اصلاح گردید. تا در نهایت روایی پرسشنامه مورد تایید قرار گرفت(دانایی­فرد و همکاران، ۱۳۹۱).
روایی سازه یک ابزار اندازه گیری، نمایانگر آن است که ابزار اندازه گیری تا چه حد اندازه یک سازه یا خصیصه ای را که مبنای نظری دارد می سنجد(سرمد و همکاران،۱۳۹۰). این روایی از طریق روایی همگرا و واگرا ارزیابی می­ شود. برای ارزیابی روایی پرسشنامه از روش روایی همگرا به روش تعیین شاخص میانگین واریانس استخراج شده استفاده شد. این ضریب نشان می­دهد که چه درصدی از واریانس سازه مورد مطالعه تحت تاثیر متغیرهای(نشانگر) آن بوده است. پژوهشگران مختلف مقدار ۵/۰ به بالا را برای مناسب بودن این شاخص تعیین نموده ­اند(پرهیزگار و آقاجانی، ۱۳۹۰).
جدول۳-۴-میانگین واریانس استخراج شده

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...