سبک های دلبستگی (پسر)

 

عرض از مبدأ

 

۹۰/۹۳

 

۲۲/۲

 

 

 

۱۷/۴۲

 

۰۱/۰

 

 

 

ایمن

 

۱۴/۰

 

۰۶/۰

 

۱۵/۰

 

۲۴/۲

 

۰۲/۰

 

 

 

دوسوگرا

 

۲۰/۰-

 

۰۹/۰

 

۱۵/۰-

 

۱۶/۲-

 

۰۳/۰

 

 

 

ناایمن

 

۴۸/۰-

 

۱۵/۰

 

۲۲/۰-

 

۰۸/۳-

 

۰۱/۰

 

 

 

جدول ضرایب معادله رگرسیونی فوق سهم هر کدام از متغیرهای پیش بین را به تفکیک در دو گروه دختران و پسران در پیش بینی متغیر ملاک نشان می‎دهد. همان‎طورکه در جدول فوق مشاهده می‎شود در گروه دختران خرده مقیاس­های سبک­های دلبستگی(ایمن، دوسوگرا و ناایمن) می‎توانند به صورت معناداری متغیر ملاک سازگاری دانش­اموزان را پیش‎بینی کنند. خرده مقیاس ایمن با مقدار بتای ۲۱/۰ در سطح آلفای ۰۱/۰ پیش بینی کننده معنی داری برای متغیر سازگاری دانش ­آموزان دختر به حساب می‎آید. به عبارت دیگر به ازای یک واحد تغییر در انحراف معیار خرده مقیاس ایمن ۲۱/۰ در انحراف معیار متغیر سازگاری دانش ­آموزان تغییر ایجاد می‎شود. هم‎چنین خرده مقیاس دوسوگرا با مقدار بتای ۱۵/۰- و در سطح آلفای ۰۱/۰ پیش بینی کننده معنی داری برای متغیر سازگاری دانش ­آموزان دختر به حساب می‎آید. به عبارت دیگر به ازای یک واحد تغییر در انحراف معیار خرده مقیاس دوسوگرا ۱۵/۰- در انحراف معیار متغیر سازگاری دانش ­آموزان تغییر ایجاد می‎شود. خرده مقیاس ناایمن با مقدار بتای ۱۷/۰- و در سطح آلفای ۰۱/۰ پیش بینی کننده معنی داری برای متغیر سازگاری دانش ­آموزان دختر به حساب می‎آید. به عبارت دیگر به ازای یک واحد تغییر در انحراف معیار خده مقیاس ناایمن ۱۷/۰- در انحراف معیار متغیر سازگاری دانش ­آموزان تغییر ایجاد می‎شود.
پایان نامه - مقاله - پروژه
در گروه پسران خرده مقیاس­های سبک­های دلبستگی(ایمن، دوسوگرا و ناایمن) می‎توانند به صورت معناداری متغیر ملاک سازگاری دانش­اموزان را پیش‎بینی کنند. خرده مقیاس ایمن با مقدار بتای ۱۵/۰ در سطح آلفای ۰۱/۰ پیش بینی کننده معنی داری برای متغیر سازگاری دانش ­آموزان پسر به حساب می‎آید. به عبارت دیگر به ازای یک واحد تغییر در انحراف معیار خرده مقیاس ایمن ۱۵/۰ در انحراف معیار متغیر سازگاری دانش ­آموزان تغییر ایجاد می‎شود. هم‎چنین خرده مقیاس دوسوگرا با مقدار بتای ۱۵/۰- و در سطح آلفای ۰۱/۰ پیش بینی کننده معنی داری برای متغیر سازگاری دانش ­آموزان پسر به حساب می‎آید. به عبارت دیگر به ازای یک واحد تغییر در انحراف معیار خرده مقیاس دوسوگرا ۱۵/۰- در انحراف معیار متغیر سازگاری دانش ­آموزان تغییر ایجاد می‎شود. خرده مقیاس ناایمن با مقدار بتای ۲۲/۰- و در سطح آلفای ۰۱/۰ پیش بینی کننده معنی داری برای متغیر سازگاری دانش ­آموزان پسر به حساب می‎آید. به عبارت دیگر به ازای یک واحد تغییر در انحراف معیار خده مقیاس ناایمن ۲۲/۰- در انحراف معیار متغیر سازگاری دانش ­آموزان تغییر ایجاد می‎شود.
هنگامی که خرده مقیاس های دلبستگی به تفکیک در دو گروه پسران و دختران مورد بررسی قرار گرفتند نتایج نشان داد که در گروه ختران همه خرده مقیاس­های دلبستگی پیش بینی کننده معنی داری برای متغیر سازگاری دانش آموزان دختر محسوب می شوند. در گروه پسران نیز همه خرده مقیاس­های دلبستگی پیش بینی کننده معنی داری برای متغیر سازگاری دانش آموزان پسر محسوب می شوند.
فرضیه ششم: بین مؤلفه­ های عملکرد خانواده و سبک­های دلبستگی با سازگاری دانش ­آموزان به تفکیک جنسیت رابطه چندگانه معنی­داری وجود دارد.
جدول ۲۴-۴.جدول خلاصه مدل رگرسیون چند متغیری همزمان جهت پیش بینی متغیر متغیر سازگاری دانش آموزان به تفکیک جنسیت براساس سبک های دلبستگی و عملکرد خانواده

 

 

جنسیت

 

متغیرهای پیش بین

 

ضریب همبستگی

 

ضریب تعیین

 

 

 

زن

 

سبک­های دلبستگی و عملکرد خانواده

 

۵۷/۰

 

۳۳/۰

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...