انحراف معیار

 

مد

 

ماکزیمم

 

مینمم

 

 

 

۱/۲۲

 

۱/۱۵

 

۶/۶

 

۶۰

 

۰

 

 

 

هیستوگرام توزیع متغیر نتایج جامعه
فراوانی
-متغیّر نتایج کلیدی عملکرد
بر اساس نتایج به دست آمده از پرسشنامه ها در خصوص متغیّر نتایج کلیدی عملکرد از دیدگاه پاسخ دهندگان در این پایان نامه نتایج زیر به دست آمده است:
بر طبق جدول زیر مشاهده می شود که میانگین و مد متغیّر نتایج کلیدی عملکرد به ترتیب برابر ۲/۸۴، ۴/۷۸ و با انحراف معیار ۷/۲۳ و واریانس ۳/۵۶۳ می باشند.
جدول ۴-۱۳ شاخص های آماری متغیّر نتایج کلیدی عملکرد

 

 

متغیر نتایج کلیدی عملکرد

 

 

 

میانگین

 

انحراف معیار

 

مد

 

ماکزیمم

 

مینمم

 

 

 

۲/۸۴

 

۷/۲۳

 

۴/۷۸

 

۱۵۰

 

۲/۲۸

 

 

 

۴-۱۳ هیستوگرام توزیع متغیّر نتایج کلیدی عملکرد
فراوانی
۴-۳ تجزیه و تحلیل اطّلاعات
در این قسمت بر اساس مدل تحقیق به بررسی مقایسه وضعیّت متغیّرهای مدل تعالی سازمانی در بانک تجارت می پردازیم که برای این منظور نه فرضیه طراحی شد که به جهت تایید و یا رد فرضیات تحقیق از آزمون مقایسه میانگین ها (آزمون T تک نمونه ای) استفاده شده است.
پایان نامه - مقاله - پروژه
همانطور که در فصول قبلی توضیح داده شد, هر یک از واحدها متناسب با امتیاز ارزیابی عملکرد خود می توانند یکی از سطوح تعالی را احراز کنند، متناسب با رشد واحدها و افزایش امتیاز آنها سطوح تعالی نیز ارتقاء می یابد. بر اساس این مدل کلیّه سازمان ها برای رسیدن به تعالی باید به سطح دوّم یعنی سطح تقدیر نامه برای تعالی یا اشتهار به تعالی برسند. سطح “اشتهار به تعالی” برای سازمانها یا واحدهای سازمانی طراحی شده است که مسیر تعالی را به خوبی طی کرده اند. این سازمانها یا واحدهای سازمانی تجربیّاتی در اجرای مفاهیم تعالی و چارچوبهای مدیریتی، دارند. برای سازمانهای متقاضی، این سطح از مدل، مزایایی از روش ساختاریافته جهت شناسایی نقاط قوّت و حوزه های قابل بهبود سازمانی از نقطه نظر یک فرد بیرونی، ارائه می کند.
ﻣﻌﻤﻮﻻ ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﻓﺮﺿﯿﻪ ﭘﮋوﻫﺸﯽ ﻣﺮز ﻣﺸﺨّﺼﯽ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ،۰H ﻧﺸﺎن دﻫﻨﺪه ادﻋﺎ ﻓﺮﺿﯿﻪ ﭘﮋوﻫﺸﯽ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد.درﻏﯿﺮ اﯾﻦ ﺻﻮرت ﻧﻘﯿﺾ آن در ۰H ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺷﺪه و ﻓﺮﺿﯿﻪ ﭘﮋوﻫﺸﯽ در ﻗﺎﻟﺐ ﻧﻤﺎد آﻣﺎری در ۱H ﻗﺮار ﺧﻮاﻫﺪ ﮔﺮﻓﺖ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻗﺎﻋﺪه ای دﯾﮕﺮ ﻣﯽ ﺗﻮان ﮔﻔﺖ ﻣﻌﻤﻮﻻ ادّﻋﺎ ﺑﺎﯾﺪ در ﻗﺎﻟﺐ ﻓﺮض ۱H ﺑﯿﺎن ﺷﻮد و ﻧﻘﯿﺾ ادّﻋﺎ ﮐﻪ ﺑﻪ راﺣﺘﯽ ﻧﻤﯽ ﺗﻮاﻧﯿﻢ آن را ﺑﭙﺬﯾﺮﯾﻢ در ﻓﺮض ۰H ﺑﯿﺎن ﻣﯽ ﮔﺮدد. اﻣﺎ ﺑﻪ ﻫﺮﺣﺎل ﻓﺮض ۰H و ۱H ﻣﮑﻤّﻞ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺑﺮاﺳﺎس ﻗﻮاﻋﺪ ﺑﯿﺎن ﺷﺪه ﻓﺮﺿﯿﻪ ﻫﺎی آﻣﺎری ﺑﺮای ﻣﯿﺎﻧﮕﯿﻦ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺻﺮﻓﻨﻈﺮ از ﻓﺮﺿﯿﻪ ﭘﮋوﻫﺶ ﯾﮑﯽ از ﺗﻌﺎرﯾﻒ زﯾﺮ را ﺧﻮاﻫﺪ داﺷﺖ.

مطالعاتی که در برخی کشور ها انجام شده است نشان می دهد که سازمان های فعّال در آن کشور ها دقیقاً مطابق با وزن شاخص ها فعّالیّت نمی کنند. به نظر می رسد که چنین شرایطی در کشور های دیگر از جمله ایران نیز حاکم باشد.
این پژوهش به مقایسه وضعیّت موجود (که از طریق پرسشنامه سنجیده میشود) با وضعیّت مطلوب( که حداکثر امتیازی است که توسط بنیاد اروپایی مدیریت کیفیّت تعریف شده) میپردازد. البته، از آنجایی که حداکثر امتیازات تعریف شده از سوی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیّت، مبیّن حالت آرمانی است و کمتر سازمانی توان نزدیک شدن به این حالت را دارد و از طرفی ، بانک تجارت برای نخستین بار است که گام در مسیر تعالی نهاده، و مقایسه وضعیّت موجود آن با وضعیّت آرمانی، نامعقول جلوه می کند؛ از این رو، وضعیّت مطلوب برای این سازمان با مصاحبه با کارشناسان و مشاوره از دایره آموزش بانک تجارت در نخستین گام تعالی، بر مبنای ۳۰ درصد حالت آرمانی در نظر گرفته شد. بدیهی است در ارزیابیهای آتی و پس از رفع نقاط ضعف شناسایی شده و اجرای پروژه های بهبود تعریف شده در گام نخست، این مبنا افزایش خواهد یافت و در ارزیابیهای آتی میتواند بسته به شرایط سازمان ، مبنای بالاتر، برای آن در نظر گرفته شود.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...