نتایج حاصل از مقایسه میزان اهمیت سرمایه گذاری دولت در بخش های مختلف فرایند تولید و بهبود ترتیبات قیمتی بازار بر میزان توسعه کشاورزی سکونتگاه های روستایی از طریق تکنیک شبکه عصبی مصنوعی با ضریب تعیین(R2) 81/0و میزان حساسیت ۱۱/۱ و ۰۳/۱ نشان از تاثیر بالنسبه بیشتر سرمایه گذاری دولت در بخش های مختلف فرایند تولید از بهبود ترتیبات قیمتی بازار در میزان توسعه کشاورزی سکونتگاه های روستایی شهرستان خنداب دارد.
جدول(۴-۲-۳۱): ضرایب آنالیز حساسیت برای بررسی تاثیر معیارها بر میزان توسعه کشاورزی و تعیین اهمیت نسبی آنها
دانلود پروژه

 

وضعیت مراحل ضرایب تعیین(R2) معیارهای تاثیر گذار ضرایب آنالیز حساسیت
اهمیت نسبی معیارهای تاثیرگذار سرمایه گذاری دولتی و بهبود ترتیبات قیمتی بازار بر میزان توسعه کشاورزی آموزش ۸۱/۰ سرمایه گذاری دولتی در تولید ۱۱/۱
آزمون ۶۳/۰ بهبود ترتیبات قیمتی بازار ۰۳/۱

۴-۲-۶-۱-۱- تحلیل سرمایه گذاری دولت در فرایند تولید بخش های مختلف کشاورزی
وضعیت کلی سرمایه گذاری دولتی در بخش های مختلف فرایند تولید با میانگین ۰۲۸/۰ بیانگر نامساعد بودن تخصیص اعتبارات به بخش کشاورزی شهرستان خنداب می باشد. در این ارتباط، نتایج آزمون همبستگی با ضریب ۸۲۱/۰ و سطح معناداری ۰۰۰/۰ نشان از رابطه سرمایه گذاری های دولتی در بخش های مختلف فرایند تولید با توسعه کشاورزی در شهرستان خنداب دارد.
جدول(۴-۲-۳۲): آزمون همبستگی ارتباط سرمایه گذاری دولتی در فرایند تولید و توسعه کشاورزی

 

بعد ضریب همبستگی
(اسپیرمن)
معناداری
(۲دامنه)
نوع ارتباط
ارتباط سرمایه گذاری دولتی در فرایند تولید و توسعه کشاورزی ۸۲۱/۰ ۰۰۰/۰ مثبت

بطورکلی، مبتنی بر دیدگاه های نظری عنصر سرمایه یکی از اصل های دستیابی به توسعه کشاورزی می باشد و سرمایه گذاری دولت بنا به هر دلیلی و هرچند محدود سطوح توسعه ای را تغییر می دهد.
۴-۲-۶-۲- تحلیل مقایسه اهمیت نسبی عملکرد برنامه ریزی توسعه کشاورزی در فرایند تولید
نتایج بدست آمده از آزمون فریدمن با ضریب ۴۵/۱۷ و سطح معناداری ۰۰۸/۰ نشان می دهد که بین میانگین های ابعاد مختلف سرمایه گذاری دولت در فرایند تولید تفاوت معناداری وجود دارد و از شرایط یکسانی برخوردار نمی باشند.
جدول(۴-۲-۳۳): تفاوت میانگین های سرمایه گذاری دولتی در فرایند تولید

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...