E1= 100 %
گام ۷- چون کارایی محاسبه شده در گام ۶ کمتر از کارایی به دست آمده در گام ۲ نیست، لذا بدون رفتن به گام ۱۰، گام بعدی اجرا می شود.
گام ۸- =۰٫۰۱+۰٫۰۱=۰٫۰۲ α+δ α =
گام ۹- به گام ۵ رفته و مجدداً خروجی های جدید واحد شماره ۲ محاسبه می شود:
Y1,2=Y1,20 (۱+۰٫۰۲)= ۱۶٫۲۸
Y2,2=Y2,20 (۱+۰٫۰۲)= ۱۱٫۸۴
Y3,2=Y3,20 (۱+۰٫۰۲)= ۴۷٫۹۴
مثل گام ۶ و براساس خروجی های جدید واحد شماره ۲، مجدداً کارایی واحد شماره ۱ محاسبه
می شود: E1= 100 %
چون این دفعه هم کارایی محاسبه شده کمتر از کارایی به دست آمده در گام ۲ نیست، لذا α جدید محاسبه می شود:
=۰٫۰۲+۰٫۰۱=۰٫۰۳ α+δ α =
مجدداً خروجی های جدید واحد شماره ۲ محاسبه می گردد:
Y1,2=Y1,20 (۱+۰٫۰۳)= ۱۶٫۴۴
Y2,2=Y2,20 (۱+۰٫۰۳)= ۱۱٫۹۶
Y3,2=Y3,20 (۱+۰٫۰۳)= ۴۸٫۴۱
با توجه به اینکه کارایی محاسبه شده برای واحد شماره ۱، با خروجی های جدید واحد شماره ۲ همچنان فاقد شرط مندرج در گام ۷ است، این عملیات ادامه می یابد تا نهایتاً با ۲۳/۰ = α کارایی واحد شماره ۱ کاهش می یابد، یعنی:
پایان نامه
E1=0.999<100 % گام ۱۰- لذا حاشیه امنیت کارایی واحد شماره ۱ نسبت به واحد شماره ۲ برابر است با ۲۲ درصد، یعنی:
ESM1,2=22 %
ذکر این نکته ضروری است که اگر خروجی های واحد شماره۲، تا سقف ۲۰ درصد افزایش یابد، این واحد همچنان نا کارا بوده اما از آن به بعد کارا شده ( با ۲۱% افزایش )، سپس باعث جابجایی مرز کارا نیز می شود.
براساس الگوریتم فوق و به کمک یک برنامه کامپیوتری که در محیط دلفی عمل می کند، حاشیه امنیت کارایی تمام گروه ­های شانزده­گانه آموزشی، نسبت به هم مورد سنجش قرار گرفته که نتایج آن در جدول ۴-۱۱ منعکس است . این جدول پارامتر مورد نظر را در چهار وضعیت واحد کارا به کارا، ناکارا به ناکارا، کارا به ناکارا و ناکارا به کارا به صورت نسبی نشان می دهد.
جدول ۴-۱۱: حاشیه امنیت نسبی کارایی واحدها بر حسب درصد (سطر نسبت به ستون)[۶۴]

 

گروه آموزشی ارتباطات تصویری آمار و کاربردها حسابداری حقوق روانشناسی طراحی پارچه و لباس مدیریت صنعتی مدیریت فرهنگی هنری
ارتباطات تصویری U.D. ۲۲ ۲۴ ۴۲ ۲۸ ۲۲ ۲۳ ۳۸
آمار و کاربردها ۱ U.D.
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...