پژوهشگر به منظور بررسی روایی پرسشنامه، اینکه آیا سؤالات مطرح شده اهداف مورد نظر را پوشش می دهد و از حیث نگارش و جمله بندی مانع و ابهامی ندارد، آن را در اختیار استادان راهنما، مشاور و استادان صاحب نظر دیگر قرار داد. آنها پس از بررسی دقیق شایستگی سنجش ویژگی موردنظر را تأیید نموده اند.
۳-۶- سنجش پایایی
پرسشنامه تدوین شده بر روی یک نمونه کوچک ۵۰ نفری از جامعه مورد نظر به صورت تصادفی و آزمایشی داده شد و در محاسبات انجام شده برای آلفا، ضریبی معادل ۹۲۰۵ به دست آمده که نشان دهنده اعتبار بالای پرسشنامه می باشد.
دانلود پایان نامه
۳-۷- متغیرهای تحقیق
متغیر وابسته (Dependent variable): منظور متغیری است که در جریان یک تحقیق، متأثر از متغیرهای مستقل است.
متغیر وابسته این تحقیق، میزان رضایت دانشجویان است.
متغیرهای مستقل Independent variables)): منظور متغیرهایی است که بر متغیر وابسته تأثیر می گذارند. (ساروخانی،۱۳۰:۱۳۷۷)
متغیرهای مستقل این تحقیق شامل (ارتباط کلامی، ارتباط غیرکلامی، سرعت در انجام کار، دقت در انجام کار) است.
۳-۸- تکنیک‌های آماری مورد استفاده برای توصیف و تحلیل اطلاعات
داده‌های استخراج شده از پرسشنامه‌ها با روش محاسبات درصدی و آزمون های آماری مناسب توصیف و تحلیل شده اند.
۳-۹- تعاریف نظری و عملی عبارات فرضیه‌ها و سؤالات
۳-۹-۱- رضایت
تعریف نظریرضایت در لغت به معنای قبول، رضامندی، خوشحالی و خشنودی است (معین، پایگاه اینترنتی). رضایت به معنای ارضای نیازها و خواسته های مشتری است.
تعریف عملیاتیدر این پژوهش منظور از رضایتمندی دانشجویان، نمره ای است که دانشجویان در پاسخ به سوالات ۳۰ گویه ای پرسشنامه مورد تحقیق داده اند.
۳-۹-۲- ارتباط کلامی
تعریف نظریمجموع روابطی را که از طریق گفتن و گفتگو حاصل می شود ارتباط کلامی می گویند. ارتباط کلامی شامل بحث وگفتگو، سخنرانی ها، نمایش ها، ارتباطات بین فردی و بسیاری از انواع دیگر است. در ارتباطات چهره به چهره زبان بدن و چگونگی صدا نقش مهمی را بر عهده دارد و ممکن است تاثیر بیشتری بر شنونده داشته باشد.
تعریف عملیاتی: در این پژوهش منظور از رضایتمندی دانشجویان از ارتباط کلامی، نمره ای است که دانشجویان در پاسخ به سوالات ۳ ، ۴ و ۱۳ پرسشنامه مورد تحقیق داده اند.
۳-۹-۳- ارتباط غیرکلامی
تعریف نظری: ارتباطات غیر کلامی فرایند رساندن معنا را در صورت پیام های بدون واژه از طریق ژست، زبان بدن یا استقرار؛ چهره و تماس چشمی، ارتباط جسم مانند لباس، مدل مو، معماری، نمادها و سمبل ها، همچنین از طریق مجموع موارد فوق توصیف میکند. ارتباط غیرکلامی نیز به عنوان سکوت زبان نامیده می شود و نقش کلیدی در زندگی روزمره بشر در روابط اشتغال به درگیری های رمانتیک را دارد. کلیه پیام هایی که افراد علاوه برخود کلام، آنها را نیز مبادله می کنند. طرز قرارگرفتن، راه رفتن، ایستادن، حرکات چهره و چشم ها، لحن صدا، طرز لباس پوشیدن، جملگی نشانه های ارتباطات غیرکلامی هستند.
تعریف عملیاتیدر این پژوهش منظور از رضایتمندی دانشجویان از ارتباط غیرکلامی، نمره ای است که دانشجویان در پاسخ به سوالات ۱، ۲ و ۹ پرسشنامه مورد تحقیق داده اند.
۳-۹-۴- دقت در انجام امور
تعریف نظریدقت به معنای توجه و باریک بینی است که در امری صورت می گیرد (فرهنگ لغت عمید). در این تحقیق به منظور دقت در انجام امور است.
تعریف عملیاتیدر این پژوهش منظور از رضایتمندی دانشجویان از دقت در انجام امور، نمره ای است که دانشجویان در پاسخ به سوالات ۱۴ ،۱۵ ،۱۶ و ۱۹ پرسشنامه مورد تحقیق داده اند.
۳-۹-۵- سرعت انجام کار
تعریف نظری: سرعت به معنای تندی و تیزی می باشد (فرهنگ لغت عمید). در این تحقیق منظور از سرعت سرعت در انجام کار توسط کارکنان دانشگاه می باشد.
تعریف عملیاتیدر این پژوهش منظور از رضایتمندی دانشجویان از سرعت در انجام کار، نمره ای است که دانشجویان در پاسخ به سوالات ۲۱، ۲۲، ۲۴ و ۲۵ پرسشنامه مورد تحقیق داده اند.
ویژگی‌های فردی:
- نوع جنسیت: طبقه‌بندی افراد جامعه به نوع جنسیت شامل زن و مرد. در این بررسی جنس را با قراردادن دو طبقه زن و مرد مورد سنجش قرار می دهیم.
- سن:‌ طبقه بندی افراد بر اساس طول عمر. در این پژوهش برای تعریف عملیاتی از مقیاس اندازه‌گیری اسمی و فاصله ای استفاده شده است.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها
۴-۱ بخش اول: آمار توصیفی
جداول یک بعدی
جدول و نمودار شماره ۱ توزیع فراوانی و درصد جنس پاسخگویان

 

جنسیت فراوانی درصد درصد تجمعی
مرد ۲۱۴ ۵/۵۳ ۹/۵۳
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...