میانگین

 

انحراف استاندارد

 

همبستگی

 

معناداری

 

تعداد نمونه

 

 

 

توانمندی روانی
توانمندی اجتماعی

 

۶۴/۴۲
۱۶/۵۴

 

۹۶۷/۵
۵۰۲/۹

 

۴۲۴/۰
۳۰۶/۰

 

۰۰۰/۰
۰۰۰/۰

 

۲۰۰
۲۰۰

 

 

 

رابطه میان میزان ارائه خدمات و توانمندسازی روانی کودکان خیابانی
میزان همبستگی این دو متغیر ۴۲۴/۰ است. جهت رابطه مثبت و شدّت آن متوسط است و در سطح (Sig = 0/000) معنادار است. این رابطه نشان میدهد با افزایش میزان ارائه خدمات، میزان توانمندسازی روانی کودکان خیابانی نیز بیشتر می‌شود.
رابطه میان میزان ارائه خدمات و توانمندسازی اجتماعی کودکان خیابانی
میزان همبستگی این دو متغیر ۳۰۶/۰ است. جهت رابطه مثبت و شدّت آن متوسط است و در سطح (Sig = 0/000) معنادار است. این رابطه نشان میدهد با افزایش میزان ارائه خدمات، میزان توانمندسازی اجتماعی کودکان خیابانی نیز بیشتر می‌شود.
۴-۳-۱۰- خدمات حمایتی و توانمندسازی کودکان خیابانی(آزمون فرضیه اوّل)
فرضیه «بنظر می‌رسد بین دو سازمان مردم نهاد خانه کودک ناصرخسرو و خانه کودک شوش در زمینه میزان ارائه خدمات حمایتی و تأثیر آن بر توانمندسازی کودکان خیابانی تفاوت معناداری وجود دارد» رد شده است. بررسی تفاوت رابطه ارائه خدمات حمایتی و توانمندسازی کودکان خیابانی توسط سازمانهای مردم نهاد خانه کودک ناصرخسرو و شوش نشان داد که این رابطه دارای تفاوت معنادار نیست، بدین معنا که با وجود تفاوت دو خانه کودک ناصرخسرو و شوش در ارائه خدمات حمایتی اما اثر ارتباطی بین دو متغیر خدمات حمایتی و توانمندسازی کودکان خیابانی در این دو خانه کودک متفاوت نیست. جهت مقایسه تأثیر خدمات حمایتی بر توانمندسازی کودکان خیابانی در بین کودکان دو خانه کودک ناصر خسرو و شوش باید به طور همزمان تأثیر متغیر مستقل(خدمات حمایتی) را بر متغیر وابسته (توانمندسازی کودکان خیابانی) در بین دو خانه کودک ناصرخسرو و شوش آزمون کرد و در ضمن هر نوع اثر تعاملی را مشخص کرد. برای این کار باید از تحلیل واریانس بین گروهی دوطرفه استفاده نمود. علت استفاده از این آزمون ضمن توجه به اثر تعاملی متغیرهای مستقل به سطح سنجش متغیرها نیز بر می‌گردد، چون سطح سنجش متغیرهای مستقل طبقه‌ای و سطح سنجش متغیر وابسته فاصله‌ای است، لذا مناسب‌ترین آزمون تحلیل واریانس بین گروهی دوطرفه می‌باشد.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
جدول ۴-۲۹: مقایسه میانگین نمرات خدمات حمایتی در دو خانه کودک ناصرخسرو و شوش

 

 

انحراف استاندارد

 

میانگین

 

تعداد

 

گروه

 

خدمات حمایتی

 

 

 

۲۸۸/۱۳

 

۱۰/۸۹

 

۳۰

 

ناصرخسرو

 

پائین

 

 

 

۴۴۸/۱۱

 

۶۹/۸۹

 

۱۳

 

شوش

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...