• روش نهان نگاری:

 

برای پنهان کردن  یک رشته بیتی به عنوان مثال با مقدار “۱۱۰۰۱۰” از کم ارزش ترین بیت که در این مثال ۰ است شروع میکند. اگر بیت مربوطه ۰ بود، در اولین حرف بدون نقطهای که بعد از آن امکان اضافه کردن کاراکتر کشش وجود داشته باشد؛ بیت را با اضافه کردن کاراکتر کشش مخفی میکند. اگر بیت مربوطه۰بود، در اولین حرف نقطه داری که بعد از آن امکان اضافه کردن کاراکتر کشش وجود داشته باشد بیت را مخفی میکند. به عبارت دیگر بیت ۰ را با اضافه کردن کاراکتر کشش بعد از حروف بدون نقطه و بیت ۱ را با اضافه کردن کاراکتر کشش بعد از حروف نقطهدار نهان نگاری میکند.این روش در شکل ۲-۳ نشان داده شده است.
پایان نامه - مقاله - پروژه
شکل ۲-۳: روش نهان نگاری با اضافه کردن کاراکتر کشش بعد از حروف
می توان بهجای بعد از حروف ، قبل از حروف نیز کاراکتر کشش اضافه کرد این روش در شکل(۲-۴) نیز نشان داده شده است.
شکل ۲-۴: روش نهان نگاری با اضافه کردن کاراکتر کشش قبل از حروف
برای افزایش امنیت و گمراه کردن متجاوزان، در یک متن ثابت در خطها و پاراگرافهای متفاوت میتوان از هر دو روش گفته شده در بالا استفاده کرد.

 

    • کشف و تشخیص نهان نگاری:

 

استخراج اطلاعات در این روش عکس عمل نهاننگاری است. اگر بعد(قبل) از حرف نقطه دار کاراکتر کشش وجود داشت، بیت پنهان شده ۱ است و اگر بعد(قبل) از حرف بدون نقطه کاراکتر کشش بود بیت پنهان شده ۰ است.
۲-۴-۲ نتیجه گیری:

 

    • مزایا:

 

 

 

    1. در این روش از آنجا که یک کاراکتر کشش اضافی بین کاراکتر های متصل شونده درج می شود، متن اصلی با متن نهاننگاری مغایرت ظاهری خواهد داشت ولی تغییرات نامحسوس بوده وقابل درک نمیباشد.

 

    1. ظرفیت نهان نگاری در این روش بسیار بالا می باشد.

 

 

 

    • معایب:

 

 

 

    1. به ازای هر بیت پیام رمز شده یک کاراکتر اضافی درج می شود که حجم فایل نهان نگاری شده را افزایش میشود.

 

    1. این روش تنها در زبانهایی که کاراکترهای آن قابل متصل شدن به کاراکترهای بعد میباشند قابل اجرا وپیاده سازی است.

 

۲-۵- روش توسعه یافته درج کاراکتر کشش بین کاراکترهای کلمه
۲-۵-۱- شرح روش:
ایده اصلی این روش(گوتب ادنان،۲۰۰۹) افزایش دادن ظرفیت نهان نگاری با بهره گرفتن از همه موقعیت های ممکن برای استفاده از کاراکتر کشش در حروف عربی است. ۲۸ حرف درزبان عربی وجود دارد که بعضی از این حروف بیشتر از یک شکل دارند برای مثال حرف “ا"شش شکل متفاوت دارد{ا ا ؤ إ أ ئ}. به این صورت ۲۸ حرف عربی میتوانند با ۳۵شکل مختلف ظاهر شوند. در این روش تمام مکان های بین حروف که امکان اضافه کردن کاراکتر کشش قبل یا بعد از انها وجود دارد با بهره گرفتن از تمام شکل های حروف عربی بررسی شده است. این روش که در واقع توسعه یافته روش قبلی است نهاننگاری و استخراج پیام در آن نیز مانند قبلی میباشد. این روش MSCUKATنامیده شده است.
۲-۵-۲- نتیجه گیری:
مقایسه این روش با روش (گوتوب ادنان، ۲۰۰۷)نشان میدهد که پیشرفت قابل توجهی در ظرفیت نهان نگاری در حدود ۱۸۶ درصد مشاهده شده است.
در یک آزمایش مقایسهای حجم پیام رمز به طول ۳۵۲ بیت ثابت درنظر گرفته شده و حجم متن پوششی تغییر داده شده و عمل نهان نگاری در روش مورد نظر و روش (گوتوب ادنان، ۲۰۰۷)باهممقایسه شده است که قسمتی از نتایج آن در جدول (۲-۴) نشان داده شده است.
جدول ۲-۳: مقایسه ظرفیت روش MSCUKATبا روش (گوتوب ادنان، ۲۰۰۷)در حالت طول پیام رمز ثابت

 

ردیف طول رسانه پوششی روش MSCUKAT روش(گوتوب ادنان، ۲۰۰۷)
ظرفیت درصد ظرفیت درصد
۱ ۲۳۵۷ ۸۶۱ ۴۰.۸۸ ۱۶۵۳ ۲۱.۲۹
۲
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...